Vintertræning ungdoms-sejlere 2023-24
Tilmeldingsfrist er overskredet

Farum Sejlklub indbyder hermed til vintersejlads for C- og B-optimister, Zoom8, Tera, Feva og Adventuresejlads.Holdene oprettes hvis der er sejlere nok. Dette afholdes i Farum Sejlklub – Fredensborgvej 101, 3500 Værløse. Det bliver koldt, og det bliver sjovt, men vigtigst af alt så bliver du endnu dygtigere til sejlads, og du får set alle dine sejlervenner hen over vinteren.

FOKUS
Vi vil træne vendinger, bomninger, balance og teknik, så det bliver højt tempo, så I ikke kommer til at fryse. Adventure-sejlerne fortsætter med at lære at sejle kølbåd. Herudover vil vi afholde en række undervisningsaftner hen over vinteren, hvor vi vil gennemgå teori, trim, regler, knob og knuder. Tørtræningsprogram kommer senere.

HVORNÅR
 Programmet vil hver gang være:

09.00 – 10.00: Tilrigning, omklædning og skippermøde
10.00 – 12.00: Træning på vandet
12.00 – 13.00: Afrigning, omklædning og skippermøde. I har selv frokost med, så sørger vi for noget varmt at drikke.

Datoerne vil være: 4/11 – 18/11 – 2/12 – 16/12 – 13/1 – 27/1 – 10/2 – 24/2 – 9/3 – 23/3 – 6/4 – 20/4.

MED HVEM
Klubbernes normale trænere vil stå for træningen, og det vil være en forsættelse af sommerens aktiviteter … dog bades der nok ikke helt så meget.

SIKKERHED er vigtig, når vi er på vandet om vinteren. Der vil være trænere / hjælpere med på vandet i gummibåde. Herudover går vi bådene grundigt igennem, inden vi tager ud. Du skal som sejler have tørdragt på – denne tjekkes hver gang, inden vi tager på vandet.

LIDT PRAKTIK
Til hver vintertræningen har vi behov for, at forældrene hjælper til med blandt andet bro- og kagevagt. Vi har forsøgt at fordele det så jævnt som muligt, og vil bede jer om selv at koordinere hinanden imellem, hvis ikke I kan deltage.

BRO- OG KAGEVAGT
Være til stede på havnen og bære VHF, mens sejlerne er på vandet. Hjælpe med isætning / optagning af følgebåde, finde mærker og benzin. Hertil bages / indkøbes kage og kakao til 15 personer.

SPØRGSMÅL kan rettes til: Jakob Karbo, jakobkarbo@gmail.com / Chris Nørgaard – chris.norgaard@live.dk.

HVORDAN OG HVOR MEGET Tilmeldingen sker direkte direkte her på siden. Det koster 900 kr. for 12 gange inkl. aftenteori.

Bemærk venligst: Inden du betaler skal du oprette en gratis profil på vores medlemsportal. Det er vigtigt at profilen oprettes for sejleren, og ikke for en forælder.

04.11.2023 kl. 09.00 - 20.04.2024 kl. 13.00
Farum Sejlklub, Furesøbad