Sejlerskole - voksne
Der er desværre ikke flere ledige pladser
Farum sejlklub tilbyder medlemmer over 25 år praktisk undervisning i sejlads på hverdagsaftener. Der sejles med op til 2 elever og en instruktør i en 18 fods kølbåd. (Yngling). Undervisning sker under hensyntagen til elevernes individuelle erfaringsniveau. Så sejlerskolen er et tilbud til alle, uanset om du allerede har stiftet bekendskab med sejlads eller du er helt ny og aldrig har prøvet at sejle før.

Deltagelse på Sejlerskolen kræver medlemsskab af Farum Sejlklub, og koster derudover 200 kr som går til undervisningsmateriale, mm. Efter tilmelding vil du blive kontaktet af sejlerskoleleder Bjørn Pedersen for det videre forløb. Bjørn kan kontaktes på denne link.

Når sejlerskolen skønner at du har opnået den nødvendige viden og færdigheder kan der udstedes et førerbevis, hvilket er en godkendelse til at sejle klubbens Ynglinge-sejlbåde på egen hånd. Godkendelsen sker som en individuel bedømmelse af den enkelte elevs viden og færdigheder. Hvor lang tid du skal bruge på sejlerskolen er derfor ikke fastlagt på forhånd. Bemærk at et førerbevis ikke er et duelighedsbevis og kun kan bruges til at føre Farum Sejlklubs klubbåde på Furesøen.

Elever fra tidligere år skal tilmelde sig igen, hvis de ikke opnåede førerbevis og fortsat ønsker undervisning. Seniorer der har sejlererfaring med andre bådtyper og ønsker at blive godkendt til at sejle klubbens Ynglinge på egen hånd, kan også tilmelde sig.

Ved tilmelding til sejlerskolen accepterer du at bruge en dag på klargøring af klubbens både efter nærmere aftale med sejlerskolen. Alle sejlerskolens instruktører er ulønnede medlemmer af klubben, og derfor skal du også overveje om du kan uddanne to nye elever sæsonen efter du selv består.
01.08.2021
01.05.2021 kl. 18.00 - 30.09.2021 kl. 20.00